Миколаївському Яхт-клубу 130 років. Досить поважний вік, щоб стати дорослим :) Може саме тому миколаївська навколояхтова тусовка - одна з найактивніших. Яхтінг у Миколаєві вже не просто спорт чи дозвілля, це й вклад у розвиток міста. Саме місто, керівництво й містяни, це ще не повно розуміють. Але це ж досить простий факт - такі яскраві кольорові події, які проходять у нашому Яхт-клубі можуть стати ще одним чинником по підвищенню туристичної привабливості міста та регіону. Щоб так і сталося вже все є у наявності - у Миколаєві вже достатньо маломірних суден, щоб для усіх бажаючих влаштовувати шоу - «Старт Регати».
Спостерігати за стартом з води значно цікавіше, ніж з берега. До того ж, деякий час можна йти паралельним з регатою курсом, вболіваючи за ту чи іншу яхту. Підключити спортивного коментатора. Можливо влаштувати трансляцію з якихось човнів чи дронів на великий екран. Ставки зробити! Ну, хоча б на пиво :) Що скажете - це туристам та містянам буде не цікаво? Як на мене – вогонь! А, до того ж, купа малих суден, проводжаючих регату - це вже само по собі видовище. Бачили як за кордоном?
І це ж регулярні події ж на протязі 5 місяців. Майже півроку! Давайте порахуємо наші регати, щоб приблизно уявити потенціал задоволень на наступний рік.
1. Регата Кубок Кредо
Регата традиційно відкриває сезон вітрильних змагань, а організатором виступає ТОВ ВКП «Кредо»
2. Кубок пам’яті героїв десанту К. Ольшанського
Регата є однією з найстаріших і стартує у червні місяці. Вперше «Кубок пам'яті героїв-десантників К.Ф. Ольшанского» відбувся у далекому 1976 році у статусі аматорів на території водної станції суднобудівного заводу «Океан». Але згодом регата набуває офіційного статусу та збирає до сотні учасників.
Далі яхтове змагання чекало забуття і тільки у 2010 році пройшло відновлення. Моделлю призового кубку є прозорий багатогранник зі вбудованою копією буя-пам'ятника, який розташований на місці переправи десанта Ольшанського. Незмінною традицієї регати є проходження повз історичного буя південіше Сіверсова маяку з приспущенними прапорами.
В цьому році, вже 24-та вітрильна регата, з незмінним маршрутом, який перетинає три заповідні зони Кінбурської коси, і підкреслюючи свій стасус, має на меті привернути увагу до екологічного стану Миколаївщини. Вперше замагання було проведено у 1994 році за ініціативою видатного миколаївського яхтсмена Сергія Шаповалова. Екологічная регата або екологічка ;), як її неофіційно називають, одне з найвідоміших змагань в якому кожен рік приймають участь до 75 екіпажів.
Організатором відносно молодої чорноморської регати "Під вітрилами Ротарі", яка проводиться у сьомий раз, виступає Rotary Club Nikolaev. Змагання має перехідний "Кубок Ротарі", а усі зібрані кошти організатор направляє у фонд підтримки Миколаївської дитячої вітрильної школи. Особливістю участі є те, що у розіграші перехідного кубку не приймають участі якіпажи яхт, в яких не було гостя - Ротарі.
Кубок капітанів присвячен видатному миколаївському яхтсмену Анатолію Дегтярю. Рідкісний і не дуже поширенний формат перегонів, передбачає участь однієї крейсерської яхти з одним учасником на борту. Не кожен яхт-клуб має достатню кількість спортсменів з належним рівнем підготовки, яка потребує напруження всіх фізичніх сил, спритності та навичок.
Крейсерська регата присвячена засновнику Миколаївського яхт-клубу Євгену Миколайовичу Голікову, який у 1888 році затвердив Устав та виділив місце розташування на р. Інгул. Після чого, вже 7 травня 1889 року відбулося офіційне урочисте відкриття яхт-клубу.
Регата присвячена відомому миколаївцю - Юрію Івановичу Макарову, одному з організаторів суднобудівної галузі СРСР, директору Чорноморського Суднобудівного Заводу, та МС з вітрильного спорту.
Регата присвячена місту корабелів.
На території сучасного Миколаєва близько 1250—925 років до н. е. існувало так зване Місто людей Кіммерійських — стародавній порт кіммерійців що є найстарішим містом на території України, яке згадується у писемних джерелах.
У Середньовіччя, 1399 року, у південній місцині сучасного міста — Вітовці Великий литовський князь Вітовт звів тут Вітовтівський замок (фортецю) і митницю для контролю торгівлі з татарами.
Сучасний Миколаїв як місто, виник завдяки кораблебудуванню. Спочатку він будувався як кораблебудівна верф. Протягом XIX століття Миколаїв був центром кораблебудування на Чорному морі, а також центром управління Чорноморським флотом Російської імперії.
Назву місто отримало на честь покровителя мореплавців Святого Миколая. Також існує версія, що місто найменовано на честь перемоги російських військ 1788 року під час взяття османської фортеці Очаків, що збіглася з Днем Миколая
Вітрильне змагання пам’яті Степана Осиповича Макарова: розробника семафорної абетки, флотоводця, океаногрофа, полярного дослідника, кораблебудівника та віце-адмірала.
Заключна в сезоні меморіальна регата пам’яті А.І. Суецького.
Андріан (Андрій) Іванович Суецький (1912 – 1982 р.н.) – легендарне им'я у вітрильному світі, яке уособлює найкращі якості моряка, вітрильника та людини. Багато часу був капітаном невеликого заводського буксиру «Чапаєв». У 1961 році під його керівництвом була відремонтована та відновлена яхта «Робочій», яка була побудована ще у 1916 році у Фінляндії (зараз носить назву «Оріон»).
Андріан (Андрій) Іванович Суецький (1912 – 1982 р.н.) – легендарне им'я у вітрильному світі, яке уособлює найкращі якості моряка, вітрильника та людини. Багато часу був капітаном невеликого заводського буксиру «Чапаєв». У 1961 році під його керівництвом була відремонтована та відновлена яхта «Робочій», яка була побудована ще у 1916 році у Фінляндії (зараз носить назву «Оріон»).
П.С. Цього року стартувала ще одна нова регата – Відкритий кубок Національного Університету Кораблебудування пам’яті Б.С. Немирова. Якщо цей Кубок стане традиційним у Миколаєві – тим краще.
ДМИТРО УДОВИЦЬКИЙ