15.01.2024

Історія буковинця, який здійснив навколосвітню подорож на вітрильнику

 Історія буковинця, який здійснив навколосвітню подорож на вітрильнику фото

Ігор Пилипчук, родом з Кельменців Чернівецької області, — перший українець, який наодинці здійснив навколосвітню подорож на вітрильному кораблі. Розпочав її у віці 55 років зі США. Туди він переїздив одразу після закінчення медичного університету.

Від континенту до континенту Ігор плив виключно на вітрильнику і зробив зупинки в 12 країнах. Найдовше у морі, без зупинок на суші, був 47 днів. На паливо, харчі та портовий збір щомісяця Ігор витрачав приблизно 1000 доларів. Чому вирішив пропливти навколо світу на вітрильнику та якою була ця трирічна подорож.

Ігор Пилипчук, коли навчався у Кельменецькій школі, відвідував туристичний гурток. У 7 класі змайстрував свій перший вітрильник. Каже, з дитинства любив майструвати.

"Тоді я побудував свій перший і останній човен. Це була триметрова байдарка з фанери. Потім я почепив до неї вітрило. Вона не дуже мене слухалась, але за вітром ішла добре", — згадує чоловік.

Пізніше він вступив на медика в Києві, а після закінчення — переїхав в Сполучені Штати Америки. Там спочатку "виконував чорні роботи", а потім став редактором української діаспорської газети "Свобода".

"Спочатку це був варіант, як зберегти сімʼю". "Мені набридло сидіти за комп'ютером в офісі і, відверто кажучи , сімейні обставини так склались, що мені прийшла думка в голову, враховуючи мій досвід з вітрильниками, що єдиний шанс зберегти родину, сім'ю, не розлучитися, — це взяти свою дружину і піти під вітрилом у плавання", — каже Ігор.

Дружина Ігоря спершу погодилась на це, проте коли чоловік купив човен та почав його облаштовувати — відмовилась. Ігор не скасовував своєї поїздки та вирушив у подорож наодинці. Її розпочав у 2019 році зі штату Нью-Джерсі.

Як складав маршрут

"Я почитав розумні книжки і подивився, як роблять люди, як вони ходили раніше і таким чином спланував маршрут. Я не знав, куди точно йду, приблизно знав маршрут, а зупинявся вже, як виходило. Як правило, виходив до місця призначення, дивився на карту та вивчав подальший маршрут, — розповідає мандрівник.

Каже, є два варіанти здійснити подорож навколо світу: через Суецький та Панамський канали, або через миси Доброї Надії та Горн. Він обрав другий, оскільки вважав, що через канали вирушати "не по-спортивному". Таким чином, на вітрильнику за 2 роки і 9 місяців відвідав 12 країн та побував на всіх континентах.

"До речі, пізніше я вияснив, що мій шлях співпав з маршрутом першої людини, яка наодинці пройшла світом під вітрильником. Це був Джошуа Слокам. Він також зробив це за майже 3 роки", — каже Ігор.

"Страшно було тільки під час сильного шторму і коли 4 рази ламався двигун" Вперше у Ігоря зламався двигун, коли він підходив до острова Флорес. Проте там йому відмовили у ремонті. Він змушений був плисти до острова Фаджал, де двигун полагодили.

Найбільший шторм був, коли я обігнув мис Горн. Тоді в мене зламався двигун і я вийшов з чилійських каналів в океан, аби рухатись під вітрилами. Тоді був найбільший шторм. Це той час, коли я простояв всю ніч і весь день і молився, — каже мандрівник. Аби мати змогу користуватись електроприладами на вітрильнику, Ігор поставив дві сонячні батареї та купив генератор.

Більшість маршруту проходила повз тропіки, тому сонце там було, — додає Ігор.

Скільки витратив на подорож

Ігор Пилипчук пробув у плаванні майже 3 роки з серпня 2019 до травня 2022 року. Загалом на свою подорож витрачав приблизно 1000 доларів в місяць. На ці гроші купляв харчі, пальне та портовий збір.

"Там немає часу, там інакше сприйняття світу, часу взагалі, там є ритм: день-ніч, день-ніч, схід-захід. Найцінніший урок, який я отримав від цієї подорожі, що не треба йти проти вітру", — каже мандрівник.

 

Джерело suspilne